Godkänd Flappis | Medlemskap ansökning(v199o)

Välkommen till Altrive!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
F

Flappis

Gäst
Användarnamn: Flappis

Vad är ditt namn i verkligheten? Erik

Vad är ditt discord namn? flappis_

Vad är ditt födelsedatum? 17 November 2008

Berätta om din karaktär. Fredrik Svensson är 28 år gammal och har arbetat som polis sedan han var 21. Under de fem år han varit inom kåren har han fyra gånger blivit utsedd till distriktets bästa och mest arbetsvilliga polis. Men hans karriär fick ett abrupt avbrott när han, under ett tjänsteärende, blev allvarligt skadad av ett skott i buken. Han blev sjukskriven i ett år och återvände sedan till arbetet, dock först med administrativa uppgifter innan han fick komma tillbaka till patrulltjänst.

Hans första dag tillbaka på patrullen var lugn och odramatisk, men bara några dagar senare blev han förflyttad till ett annat distrikt där personalbehovet var större. Fredrik trivdes omedelbart i sitt nya distrikt, kollegorna var trevliga och välkomnande, och han kände sig snabbt hemma. Men snart efter flytten började gamla trauman från hans barndom bubbla upp till ytan, och han tvingades börja gå till en psykolog för att bearbeta sina upplevelser.

När Fredrik var 12 år gammal fick han reda på att hans mamma hade blivit gripen för droginnehav. Under gripandet togs ett urinprov som visade tecken på cancer, men det visade sig senare att det var ett felaktigt resultat, i själva verket var hans mamma gravid och väntade en dotter. Efter att ha avtjänat två år i fängelse, kom hon hem, men hennes mentala hälsa var i ett sådant dåligt skick att hon, i ett desperat och tragiskt ögonblick, tog livet av sin ettåriga dotter och sig själv.

Efter dessa traumatiska händelser blev Fredriks pappa en central figur i hans liv. De stod varandra mycket nära under några år tills även hans pappa gick bort i cancer. Ensam med sorgen, kämpade Fredrik sig igenom gymnasiet och bestämde sig därefter för att följa sin dröm att bli polis. Efter att ha avslutat grundutbildningen valde han att vidareutbilda sig och blev till slut trafikchef i regionen.

Idag är Fredrik en mycket trevlig och social person, omtyckt av sina kollegor och med många värdefulla erfarenheter i bagaget. Han har genomlevt mer än de flesta i hans ålder.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra till serverns rollspel på flera sätt. För det första kommer jag att tillföra en djup och dynamisk karaktär som utvecklas över tid, med en unik bakgrund och personlighet som kan ge upphov till spännande interaktioner och scenarion. Jag är engagerad i att skapa intressanta och trovärdiga scenarion där alla inblandade känner sig delaktiga och inspirerade att utveckla sina egna karaktärer.

Dessutom strävar jag efter att upprätthålla en hög nivå av rollspel där jag respekterar både serverns regler och andra deltagares upplevelser.

Vad innebär det att man kan ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst i ett scenario innebär att du aktivt bidrar till att stärka och utveckla upplevelsen för de andra deltagarna, även om det innebär att din egen karaktär kanske förlorar eller hamnar i en ogynnsam situation. Det handlar om att sätta Rpn och samarbetsandan i första hand och vara villig att låta andra spelare "Vinna scenarion".

Har du läst och förstått serverns regler? Kan du ge exempel på några av dem? RDM (Random Deathmatch): Att döda eller slå någon utan en giltig anledning. Till exempel, slå en person i en diskussion utan att försöka lösa konflikten genom att prata. VDM (Vehicle Deathmatch): Att använda ett fordon för att skada eller döda utan rättfärdigande. Till exempel, köra på någon på gatan utan att det finns en legitim anledning. NLR (New Life Rule): Att minnas detaljer från ditt tidigare liv efter att ha dött. Till exempel, berätta för andra vem som dödade dig efter att du återuppstått, trots att din karaktär borde ha glömt det. POWERGAMING: Att agera på ett sätt som inte är realistiskt eller rättvist. Till exempel, efter en bilkrock, agera som om din karaktär inte är skadad när det skulle vara rimligt att vara det.

Har du någon erfarenhet inom rollspel?
Ja jag har tidigare upplevelser men slutade spela för ett halvt år sedan och är på väg tillbaka nu igen.

Heter du samma på discord som på steam? Nej

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan?
Nej tack

Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Liknande trådar

Top Bottom