Godkänd Mochi | Medlemskap ansökning

Välkommen till Altrive!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

Mochi

Ny Medlem
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Användarnamn: Mochi

Vad är ditt namn i verkligheten? Wilmer

Vad är ditt discord namn? Mochi

Vad är ditt födelsedatum? 26 Juli 2009

Berätta om din karaktär. Min karaktär är en svensk grabb som heter Nils. Nils växte upp i de rikare delarna av Stockholm. Hans far var polis och Nils har alltid sett upp till honom, när hans far gick i pension så fick Nils vara med på avskeds festen på polis huset. Alla poliser var där, Nils far hade trots allt jobbat där i 40 år så det var kanske inte så konstigt. Men just den dagen, när han såg gemenskapen mellan poliserna och hur de alla behandlade varandra, där beslutade han att han skulle göra allt i sin makt för att bli polis. Nu har Nils fyllt 18 och slutat gymnasiet, han planerar att så snabbt som möjligt ansöka om att få gå polisutbildning. Några av Nils’s stora intressen är träning, och att umgås med sina kompisar. Nils är en lugn person med mycket tålamod, han behandlar folk med respekt så länge han själv behandlas med respekt. Nils är en snäll och rolig individ med mycket kunskap inom allting, han har haft en väldigt bra uppväxt och har blivit bra uppfostrad av sina föräldrar. Nils vill göra allt i sin makt för att göra denna stad till det bästa möjliga!

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Nils är smart, snabb, vältränad, snabbtänkt, skämtsam och trevlig.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Nils är inte så stark, han kan ibland bli påverkad av känslor som till exempel om något skulle hända hans kollega eller kompis. Han är ibland ganska glömsk och har inte det bästa minnet.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med väldigt bra RP och förhoppningsvis polis rp eftersom att jag ska ansöka till polis så fort jag blivit medlem. Jag har aldrig blivit bannad på någon server någonsin inte ens svban utan har alltid skött mig. Jag har RPat i snart två år nu och även haft egna servrar, har alltid haft någon av den bästa RPn på alla servrar jag spelat på. Jag tror jag är perfekt hos avena.

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Ja det har jag, jag har som sagt RPat i snart två år och varit staff på flertalet servrar bland annat avena faktiskt. Jag var helper här på avena för ungefär 3 månader sedan tror jag kan vara mer kan vara mindre minns inte exakt. Detta var dock på ett annat konto och på den tiden hette jag ”D3”.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Det innebär att i till exempel ett trafikstopp så ska den kriminella personen inte köra ifrån direkt bara för att hen har till exempel ett vapen på sig, detta är mycket tråkigt för då polisen som bara ville göra ett helt vanligt trafikstopp och som förmodligen inte ens hade sökt igenom personen. Detta är något jag är väldigt bra på att göra!

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft innebär att man inte ska göra något som man inte hade gjort i verkligheten. Till exempel om man skulle ha ett vapen mot huvet ska man verkligen inte försöka springa där ifrån, det är helt orimligt och skulle aldrig kunna hända i verkligheten.

Kan du ge exempel på några av serverns regler? Ja såklart. Några av grundreglerna som finns på alla rp servrar är ju rdm (random death match att man dödar någon person utan bakomliggande scenario eller anledning) vdm (samma som rdm bara att det är med ett fordon som vapen) fearrp (man reagerar inte mot till exempel ett vapen mot huvudet utan man låtsas som inget istället för att rpa som rädd.) metagaming (man använder information som man fått ooc till ic) sen finns det ju server specifika regler som till exempel dessa. Halv ooc (man säger till exempel ”vad heter du på discord/blåa/facebook/mailen etc när man är i rollspelet) skifta mellan Krim-polis (detta e att man om man på sin karaktär varit polis tidigare då kan man inte bli kriminell på den karaktären och likadant tvärtom) hoppas dessa räcker om inte så bara kontakta mig på dc så ska jag nämna fler!

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Nej det tror jag nog inte

Top Bottom