Godkänd Teletubbiesperrabby | Medlemskap ansökning

Välkommen till Altrive!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Meddelanden
1
Trofépoäng
1
Användarnamn: Teletubbiesperrabby

Vad är ditt namn i verkligheten? Vilgot

Vad är ditt discord namn? Blizzy10

Vad är ditt födelsedatum? 21 Oktober 2006

Berätta om din karaktär. Bisho Hadad är en 32-årig man som växte upp på de hårdare gatorna i Los Santos. Från ung ålder lärde han sig att överleva genom att använda sin list och sina kontakter. Han började sin karriär som småbrottsling, men genom åren har han stigit i graderna och nu är han en välkänd figur inom stadens underjordiska nätverk. Bisho är känd för att vara både intelligent och oberäknelig, alltid ett steg före sina fiender och beredd att ta risker för rätt belöning. Han har inga problem att utnyttja andras svagheter och vet när det är bäst att prata och när det är bäst att slå till. Även om hans lojalitet till sin egen grupp är stark, har han ett kallt hjärta och tvekar inte att förråda om det gynnar honom."

Det här ger en inblick i karaktärens bakgrund och personlighet, och ger en bra grund för att börja spela en kriminell karaktär. Vad tycker du om denna beskrivning? Eller har du några specifika detaljer du vill lägga till för att göra den mer personlig?

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär 1. Taktisk och Strategisk: Bisho är en mästare på att tänka flera steg framåt. Han vet när han ska spela hårt och när han ska hålla tillbaka. Denna förmåga gör att han alltid har en plan, oavsett om han står inför en utmaning eller måste fatta snabba beslut. 2. Socialt Skicklig: Bisho är mycket bra på att läsa människor och använda sina sociala färdigheter för att skapa allianser eller manipulera situationer till sin fördel. Han vet exakt hur man får folk att göra vad han vill utan att de ens märker det. 3. Oberäknelig och Resilient: Hans förmåga att vara oberäknelig gör honom farlig för sina fiender, medan hans inre styrka och beslutsamhet hjälper honom att övervinna motgångar. Bisho ger aldrig upp, oavsett hur tuff situationen är.

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär 1. Överdriven Självsäkerhet: Bisho kan ibland vara alltför självsäker och lita för mycket på sin egen förmåga. Detta kan leda till att han underskattar sina fiender eller situationer, vilket ibland får honom att fatta impulsiva eller riskfyllda beslut. 2. Brist på Empati: Hans kallhamrade och känslomässigt avstängda natur gör att han har svårt att förstå eller bry sig om andra människors känslor. Detta kan skapa problem i relationer, både med allierade och fiender, då han ibland verkar vara beredd att offra andra för sina egna mål. 3. Tendenser att Förråda: Bisho är inte rädd för att förråda dem han har samarbetat med om han tror att det gynnar honom själv. Hans egennyttiga natur gör honom opålitlig i vissa situationer, vilket kan skapa osäkerhet för dem runt omkring honom.

Vad kan du bidra med till serverns RP? Bisho Hadad kan bidra med en dynamisk och spännande karaktär som alltid är beredd att ta risker för att nå sina mål. Han kommer att skapa intressanta interaktioner med både andra kriminella och myndigheter genom sin förmåga att manipulera och strategiskt planera sina drag. Hans erfarenhet av gatornas liv och hans nätverk av kontakter gör honom till en värdefull allierad för dem som vill ha tillgång till information eller hjälp med olagliga affärer. Samtidigt kommer han också att vara en källa till konflikt, eftersom hans brist på lojalitet och tendens att förråda gör att han alltid håller andra på tårna. Jag tror att Bisho kommer att skapa både drama och allianser, vilket gör honom till en spännande och flexibel karaktär i serverns roleplay

Har du någon erfarenhet inom rollspel? "Jag har tidigare spelat på flera FiveM-servrar där jag har haft olika typer av karaktärer, både kriminella och andra roller. Jag har erfarenhet av att skapa och utveckla karaktärer med djup och personlighet, samt att delta i längre storylines och interagera med andra spelare för att skapa en mer levande och engagerande värld. Jag har arbetat med både spontana och planerade events, och jag förstår vikten av att hålla en realistisk och engagerande roll för att göra spelet roligare för alla

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Att spela för motpartens vinst innebär att man ser till att båda parter i ett scenario får en bra och meningsfull upplevelse, snarare än att fokusera enbart på att 'vinna' för sin egen karaktärs skull. I ett rollspel handlar det om att skapa spännande och realistiska situationer där alla inblandade får en chans att utvecklas och driva sina egna berättelser framåt. Det kan innebära att man ger utrymme för motparten att lyckas med sina mål, att man samarbetar för att skapa intressanta konflikter eller att man gör något oväntat som gör att scenariot blir mer engagerande och utmanande för alla. Genom att spela för motpartens vinst bidrar man till en mer levande och dynamisk worldbuilding där alla spelare får känna att deras handlingar och beslut spelar en roll.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig handlar om att agera på ett sätt som känns realistiskt och logiskt i de olika situationerna, både för min egen karaktär och för världen omkring honom. Det innebär att förstå när det är rätt att ta risker och när det är bättre att spela mer försiktigt. Det handlar också om att vara respektfull mot andra spelare och deras karaktärer, att inte göra något som förstör upplevelsen för dem eller bryter mot de oskrivna reglerna för goda spelvanor. Sunt förnuft betyder att man inte agerar på ett sätt som känns för drastiskt eller orealistiskt, utan att man försöker skapa en naturlig och trovärdig berättelse som alla kan vara en del av

Kan du ge exempel på några av serverns regler? metagaming, powergaming, Suntförnuft, copbait, Rdm, Vdm

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? "Jag är en väldigt engagerad och ansvarsfull spelare som verkligen gillar att utveckla mina karaktärer och skapa intressanta, dynamiska interaktioner med andra spelare. Jag tycker om att samarbeta i grupp och bidra till större storylines eller scenarier där alla får chansen att glänsa. Jag är också en lyhörd spelare som alltid försöker förstå andras perspektiv och se till att vi alla har kul tillsammans. För mig handlar det inte bara om att spela min egen karaktär, utan också om att skapa en levande och engagerande värld för alla spelare. Jag är öppen för feedback och lär mig snabbt om det skulle finnas något jag kan göra för att förbättra mitt rollspel

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom