Plymuf | Servervakt Ansökan

Välkommen till Altrive!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera

Plymuf

Ny Medlem
Meddelanden
5
Trofépoäng
1
Användarnamn: Plymuf

Ditt namn: Milo

Ange ditt födelsedatum: 30 April 2009

Ditt Discordnamn: Plymuf

Beskriv din dagliga aktivitet på servern: Min dagliga aktivitet på servern består främst av att spela som polis. Jag patrullerar staden, hanterar utryckningar och ser till att lag och ordning upprätthålls. Jag arbetar aktivt med att skapa realistiska och engagerande RP-situationer, samarbetar med andra spelare och följer serverns regler för att bidra till en så bra spelupplevelse som möjligt. Utöver detta deltar jag i intern kommunikation inom polisstyrkan och strävar efter att utvecklas i min roll för att förbättra både mitt eget och andras RP.

Hur länge har du varit en Medlem på Avena? 2 Januari

Hur många gånger har du blivit bannad på server? Aldrig

Varför ansöker du som servervakt på Avena? Jag ansöker som servervakt på Avena eftersom jag vill bidra till en trygg, rättvis och välorganiserad spelupplevelse för alla medlemmar. Jag har ett stort intresse för RP och vill hjälpa till att upprätthålla serverns regler samt säkerställa att alla spelare får en rättvis och respektfull behandling.

Genom att vara servervakt kan jag aktivt arbeta för att motverka regelbrott, hantera konflikter och stödja spelare i olika situationer. Jag strävar efter att skapa en positiv och engagerande miljö där alla kan njuta av sitt RP utan att störas av oönskade beteenden.

Mitt mål är att hjälpa till att göra Avena till en ännu bättre plats genom att vara en närvarande, rättvis och engagerad del av staffteamet.

Har du tidigare varit blacklistad? Nej, jag har inte varit blacklistad innan

Förklara vad för uppgift en servervakt har: En servervakt på Avena har som huvuduppgift att säkerställa att serverns regler följs och att spelupplevelsen förblir rättvis och trivsam för alla medlemmar. Rollen innebär ett stort ansvar för att upprätthålla ordning, hantera problem och stödja spelare vid behov.

Huvuduppgifter för en servervakt:

1. Övervaka servern och säkerställa att regler följs
- Se till att alla spelare respekterar serverns riktlinjer och RP-principer.
- Vara uppmärksam på eventuella regelbrott, såsom metaspel, powergaming eller failRP.

2. Hantera och lösa konflikter
- Fungera som en neutral part i tvister mellan spelare.
- Hjälpa till att lösa missförstånd på ett professionellt och rättvist sätt.
- Om nödvändigt, eskalera ärenden till högre staffmedlemmar.

3. Stödja och hjälpa spelare
- Svara på frågor och vägleda nya spelare i hur servern fungerar.
- Ge information om regler, mekaniker och RP-struktur.
- Vara en resurs för communityn genom att bidra till en positiv atmosfär.

4. Rapportera och dokumentera incidenter
- Dokumentera regelbrott och föra vidare information till resten av staffteamet.
- Säkerställa att nödvändiga åtgärder vidtas vid allvarliga överträdelser.

5. Samarbeta med andra staffmedlemmar
- Delta i möten och diskussioner om hur servern kan förbättras.
- Arbeta tillsammans med administratörer och andra staffroller för att hålla servern organiserad.

En servervakt fungerar som en bro mellan spelarna och serverledningen, och rollen kräver att man är rättvis, lugn och ansvarsfull. Målet är att skapa en trygg och engagerande spelmiljö där alla kan njuta av RP utan att störas av regelbrott eller oönskat beteende.

Varför vill du bli servervakt på servern? Jag vill bli servervakt på Avena eftersom jag brinner för att skapa en rättvis och trivsam spelupplevelse för alla medlemmar. Jag vill bidra till att upprätthålla ordning, säkerställa att regler följs och hjälpa spelare att få en så bra upplevelse som möjligt. Genom den här rollen kan jag vara en del av serverns utveckling och se till att RP håller en hög standard. Jag tycker om att lösa problem, hantera situationer på ett rättvist sätt och hjälpa communityn att växa på ett positivt sätt. Mitt mål är att skapa en trygg och engagerande miljö där alla spelare kan njuta av sitt RP utan att störas av regelbrott eller negativa beteenden. Jag ser rollen som en möjlighet att både hjälpa servern och utvecklas själv genom att ta ansvar och arbeta tillsammans med andra i staffteamet.

Berätta sammanfattat vad korruption och abuse är och hur de kan förekomma på olika sätt som servervakt: Korruption och abuse som servervakt innebär att man missbrukar sin roll och sina befogenheter på ett sätt som skadar spelupplevelsen eller ger orättvisa fördelar.

Korruption kan exempelvis innebära att man:
- Gynnar vänner genom att låta dem slippa straff för regelbrott.
- Missbrukar information som man fått genom staffkanaler för att påverka RP.
- Använder sin roll för personlig vinning istället för att vara neutral och rättvis.

Abuse kan innebära att man:
- Använder staffverktyg, som spectate eller teleport, för att skaffa fördelar i spelet.
- Kickar, varnar eller bannar spelare utan giltig anledning.
- Hotar spelare eller missbrukar sin makt för att tysta kritik.

Som servervakt måste man alltid vara rättvis, neutral och följa serverns regler. Att undvika korruption och abuse är avgörande för att behålla spelarnas förtroende och säkerställa en rättvis spelmiljö.

Q

QueztX.

Gäst
Tyvärr men vi har inga roller för servervakts, så om du är intresserad i Helper kan du ansöka till det istället

Plymuf

Ny Medlem
Meddelanden
5
Trofépoäng
1
Tyvärr men vi har inga roller för servervakts, så om du är intresserad i Helper kan du ansöka till det istället
Hur ansöker jag om det? Är det staff ansökan? Annars har jag gjort en sån.

Top Bottom