Godkänd Arvidw | Medlemskap ansökning [B3nji]

Välkommen till Altrive!

Alla ansökningar tas här på forumet. Behöver du hjälp så öppnar du en ticket.

Registrera
Status
Ej öppet för ytterligare svar.

Arvidw

Ny Medlem
Meddelanden
2
Trofépoäng
0
Användarnamn: Arvidw

Vad är ditt namn i verkligheten? Arvid Wahlberg

Vad är ditt discord namn? arre9076

Vad är ditt födelsedatum? 19 Maj 2006

Berätta om din karaktär. Karaktären heter precis som jag själv Arvid Wahlberg även om vi heter samma sak delar vi inte alla karaktärsdrag. Karaktären är en ung man i 20 års åldern som har vuxit upp i skogen i Norrbotten med hans far som tillhör arbetarklass/ bonde vilket han själv också jobbar med på fritiden, Han har precis som många andra killar ett maskinellt intresse men han drömer om att ta sig ur bonde livet och fly in till stor stan och börja jobba som polis eller starta ett åkeri. Hans uppväxt har varit tuff då hans far missbrukat hemmatillverkad sprit och hans mor inte funnits med i bilden. Han har fått väldigt mycket stryk och lite kärlek men ändå är han en snäll och tillmötesgående person dock så har han problem med humöret efter uppväxten osv men det är inget som ska hindra honom från att uppnå sina drömmar. Han har det väldigt svårt med känslor då hans far ansåg det vara "bögigt" men han försöker så gott han kan att avleda sin inre ilska. Då han är bonde gillar han att tillverka saker och överarbeta för att det är det vi bönder gör. Han är även på bättringsvägen då han nyligen lämnat sin missbrukar familj för att fly med endast sina ambitioner och drömmar till staden och det är där vi är nu.

Nämn minst 3 fördelar med din karaktär Snäll, envis och ambitös

Nämn minst 3 nackdelar med din karaktär Vissa problem med tempramentet, gör små brott som bönder vissa bönder gör, självmordsbenägen

Vad kan du bidra med till serverns RP? Jag kan bidra med ett seriöst roll spel där jag verkligen engagerar mig för att lära mig spelet och förbättra mitt rollspel och få en rolig men ändå verklighetstrogen upplevelse för både mig och andra

Har du någon erfarenhet inom rollspel? Jag har ägt en Fivem server i 13 års ålder samt spenderat tusentals timmar på det, dock är man inte riktigt med i matchen eftersom att det var 4-5 år sedan jag var som mest aktiv. Dock lär man sig mycket fortare om man redan kunnat det innan vilket jag har en kompis som hjälper mig med.

Vad innebär det att man kan/ska spela för motpartens vinst i ett scenario? Jag uppfattar det som att försöka ge motparten en bra upplevelse att han ska få ut något ur scenariot men samtidigt hålla det inom en rimlig gräns. tex att jag blir rånad då vore det förstöra scenariot om jag inte gav han det jag hade och samtidigt hade det förstört huruvida verklighetstroget det är.

Vad är suntförnuft för dig? Sunt förnuft för mig handlar om att tänka före man agerar ex är detta något som verkligen händer i verkligheten, kommer detta förbättra eller försämra spel upplevelsen. ja alltså man använder allmän vett. Det handlar väldigt mycket om hur man kan betee sig också givetvis. en summering av summeringen är att man ska tänka innan man gör något

Kan du ge exempel på några av serverns regler? VDM, RDM, Combatlogging, Ooc, halv ooc, nlr och det viktigaste social rp

Heter du samma på discord som på steam? Ja

Vill du berätta något mer om dig själv som du tror skulle vara relevant för din ansökan? Jag vill genuint ge detta ett försök och jobba med systematisk utveckling och jag kommer anstränga mig på servern om nu andra gör samma sak är det inte så då återkommer jag när det blivit ett seriösare rollspel.

Status
Ej öppet för ytterligare svar.
Top Bottom